26 Şubat 2012 Pazar

Masumiyet 2 ve Kader'le ilgili...

Masumiyet filmi üzerine bir kez daha yazmam gerektiğini fark edeli beri içim kıpır kıpır ve endişeli. Hem heyecanlanıyorum hem de filmle ilgili aklımdakileri hakkıyla kullanamamaktan endişe duyuyorum. Mesela Uğur karakteri... Bekir ve Uğur karakterleriyle ilgili Haluk Bilginer ve Derya Alabora'nın söyleşilerini izledim. Derya Alabora'nın Uğur ile ilgili söylediği harika bir şey vardı: Uğur bu kadar kararlı olmasa, kimse onu peşisıra takip etmezdi, ne Bekir ne Yusuf... Film bunun üzerine kurulmuş hatta filmler. Kader'i de tekrar izleyince herşey yerine öyle güzel oturdu ki... Demirkubuz gerçek bir usta. Uğur kimseye gel demiyor, kimseden yardım istemiyor. Sadece Zagor'un peşinden gidiyor da gidiyor. Kayıp bence. Yani bir yerden sonra bu takip etme, yer değiştirme, hayat kuramama... gençken katlanılır ama daha da yaşlanınca sanırım artık arkadaki sebebin ortadan kalktığı salt bir amaca dönüşüyor. Zagor'a aşık mı hala yani Uğur? Zagor Uğur'un hayatını, ailesini herşeyini  elinden alıyor bir anlamda, mahvediyor kadını. Ama o ısrarla gidiyor.

Bekir'in dönüşümü çok gerçekçi. Zaten yaşlanmış Bekir (Haluk Bilginer) anlatıyor ünlü tiradında. Bekir sakin, sessiz, kendi halinde, temiz bir gençken Uğur'la birlikte muazzam bir dönüşüm gerçekleştiriyor. Hiç abartı yok. İnsanlar ne şekillerden ne şekillere giriyorlar bu dünyada. Uğur'un ailesindeki değişimler zaten tahmin edildiği yönde gerçekleşiyor. Yusuf'a bakıldığında onunki de Bekir'in değişimine benziyor aslında. Yani Uğur'un dokunduğu herkes bir anda onun doğuştan satıcısı kimliğine bürünüyor! Ama Uğur'daki dönüşümü göremedim ben. Değişiyor evet, ama karakterinde bir dönüşüm gerçekleşmiyor. Gençken de Zagor vardı onun için, mahallede adı çıkmıştı; yolluydu. İlerleyen yaşlarında da bu değişmedi... Sadece yaşam tarzını işe dönüştürdü, para kazanmaya başladı, Zagor için kendinden geçti. Çocuğunun olması bir şey değiştirmedi de ifade de etmedi onun için. Zaten sonunda da ölüp gittiler. Uğur sadece yaşlandı, yoruldu ama karakteri hep aynı kaldı. Ben farkedemedim en azından dönüştüyse de...

Söyleşilerin linklerini paylaşmak istiyorum. Ve izlediğim en güzel filmlerdendi ikisi de... Emeğine sağlık Demirkubuz:)

Efsane tirad: http://www.youtube.com/watch?v=mXDac_BHkE0


http://www.youtube.com/watch?v=vugK_5j-1oA&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=L7IsESf08BU&feature=related

Selamlar...

Hiç yorum yok: